reklama

Slovakia LTD

"Ste povrchnym arogantnym bezcennym slovenskym kusom suky, ktora si nedokaze vazit islamsku kulturu...", reaguje fanusik na moj blog uverejneny v tlacenom vydani SME. Uz len kvoli tymto stimulom sa oplati pisat, myslim si, a opat sadam k pocitacu. Co ma zarazilo v maile mojho obdivovatela, bolo slovicko 'slovenskym'. Co je to za modu? Aj v SME skumali, aj Sveto Styk pisal. O co tu ide?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (91)

Zvykla som si na fakt, ze som Slovenka a vsetky studie na tuto temu mi pripadaju tak trosku fadne. Narodili by ste sa radsej v inej krajine? Boli by ste uspesnejsia s rysavymi vlasmi? Bol by vas zivot kvalitnejsi, ak by ste o mali 10cm viac? Ako keby boli vsetky tieto studie financovane zo statneho rozpoctu a zakazku na ne dostala firma bratranca niekoho z ministerstva.

Kedysi strasne davno (desatrocie?) som si vystrihla clanok Petra Breinera, v ktorom sa vyjadril v zmysle, ze "Vlast je ako vasi rodicia, stale ich budete mat radi, no nemusite s nimi zit v spolocnej domacnosti do konca zivota." Vystrizok som, ako vsetko ostatne, co si chcem ulozit a neskor precitat, stratila, no tato veta mi utkvela v pamati, propominam si ju vzdy, ked mi podobne studie chcu naznacit, ze nie som dost slovensko - pravoverna kedze zijem v zahranici a v podstate tu mienim aj zostat.

Zboznujem Slovensko, rada sa tam vraciam. Rodina, priroda, kuchyna, tradicie, vylety do Tatier, obed v Banskej Bystrici, vyjazd na Oravu.

Velmi sa snazim propagovat moju vlast medzi ludmi, tu, kde momentalne zijem. Ospevujem krasy prirody, pohostinnost, brynzdove halusky. V kancelarii mam stenu ovesanu fotkami z festivalu z Vychodnej, Spisskeho hradu, Bratislavy ci Levoce. Pomaham organizovat dubajske Dni Slovenskej Kuchyne, Slovak Party, poziciavam knihy z mojej domacej slovenskej kniznice (od Sladkovica po Matkina), davam priestor slovenskym vystavovatelom v centre, kde pracujem. Vysvetlujem, rozdavam brozurky, preposielam linky na slovenske web sites.

I ked.. mozno uz nie v takom v rozsahu ako minuly rok. A uz vobec nie ako ten predminuly, ci tie predosle. Skryti nepriatelia mi hadzu polena pod nohy!

Ked vasi priatelia zistia, ze vybavit slovenske viza z Dubaja ich bude stat o 312% viac ako viza ceske ci shengenske, vsetko bude tazsie. Ked poslete tunajsieho prezidenta Boeingu aj s manzelkou na lyziarsky zajazd do Vysokych Tatier a oni pridu naspat s veselymi historkami, ako sa im strasne pacili nase hory, ale skoda, ze im ukradli auto, mohli toho vidiet viac, a o tom, ako im vcelku slusne % casnikov s usmevom nauctovalo viac ako skonzumovali, trosku sa vam odnechce propagovat. Alebo ked nahovorite znameho, co sa zbera na sluzobku do Viedne, ze nech skoci na jednodnovu navstevu Bratislavy a tam ho povazuju za Cigana a v obchode ho prehliadnu, ci nieco nepotiahol.. (mal si zobrat kosik, hovado indicke, nie niest tu napolitanku len tak v ruke) no.. rozmyslite si, koho posielat na exkurzie. Nalepsie bieleho, patriacej do mladsej generacie (lahsie znasa vesele zazitky) a majetnejsieho, cize nebude mat blbe otazky pri plateni taxika ci uctu v restauracii. No neviem, mozno som nemala stastie na turistov a poslala vam tam samych dementov. Asi.

Ja sa vsak nevzdavam, som Slovenka a chcem prispiest k rozvoju turistickeho ruchu. Bojujem.

Len tot v maji sme tu nas Arabian TravelMarket. Krajiny propaguju svoje atrakcie, cestovky lapaju klientov, national tourism boards prezentuju len to naj naj v snahe prilakat co najviac turistov. Ja som idealista. Dala som si stretko s mojim generalnym riaditelom na slovenskom stanku, ze mu ukazem nasu hrudu a vyberieme mu dovolenku pre neho a jeho 7 clennu rodinu. Slovesky Raj, Tatry, Blava.. Nastastie meskal. Keby nemeskal,nemala by som cas zrusit nase stretnutie a tak by videl, ako bol zastupca Slovak Tourism Board ozraty jak doga, na stanku to smrdelo borovickou (uzasna reklama v islamskej krajine, to sa musi nechat, musi v tom byt nejaka specialna marketingova taktika), po stoloch plastikove pohare preplnene spakmi. (Len chlapci z piestanskych kupelov sa obracali, aspon ti robili business.) Tak som si tam sadla, dala frtana, pospasovala, pozvala slovensku delegaciu na veceru a tour of Dubai a odisla. Slovaci sa neozvali, asi vecer vyspavali opicu. No a generalneho posielam do Prahy a do Viedne.

Neukamenujte ma. Nenenavidte ma. Som roduverna, prisambohu som!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martina Boor

Martina Boor

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Martina, Dubaj, SAE. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáRodna HrudaPriberajte so mnou, veseloKrizom krazomTisic a jedna noc

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu